Jak nenápadně podstrčit dětem do jídelníčku kousek zeleniny

Znáte to, děti vám zkrátka hrášek, brokolici, mrkev nebo špenát jíst prostě nebudou. Jistě, jsou druhy zeleniny, které nebudou jíst celý život, ale alespoň jednou za čas do sebe musí něco zelného nebo barevného dostat. Ale jak to udělat? Děti jsou vybíravé a v prvé řadě jedí hlavně očima.
„Propašovat“ dítěti zeleninu není vůbec jednoduchý úkol. Ovšem v tomto článku vám poradíme několik triků, které byste mohli na svého mlsouna vyzkoušet. To by bylo, aby alespoň jeden trik nezabral.
zeleninová kytka
–          Zdravá svačinka: nedávejte dětem zeleninu jako hlavní jídlo. Ovoce jistě, klidně a určitě, je to sladké, voní to a je zábava ho jíst. Ale zelenina by se neměla na talíři objeví, když má dítě hlavní jídla denně. Člověk má hlad, a na talíři ho čeká nějaká mrkev nebo něco, co nikdy předtím nevidělo, nevěří tomu, a navíc to nechutná ani nevoní nijak vábně. Je mnohem lepší dát dítěti svačinu v podobě zeleniny. Alespoň se nesetkáte s křikem a pláčem.
–          Schovávejte zdravé zeleninové pokrmy do oblíbených jídel: pod brambory, pod těstoviny, ale také do bramborové kaše nebo do omáčky. Udělejte místo omáčky ze sáčku zeleninovou omáčku z celeru a mrkve – váš potomek ani nepostřehne, že omáčka není tak úplně omáčka, ale že jde vlastně o zahuštěnou rozvařenou zeleninu. Udělejte zeleninový vývar, tedy polévku, nebo rajčatovou omáčku či třeba koprovku. Každá zelenina se počítá.
dítě se špenátem

–          Dejte dětem na výběr: zelenina má mnoho nejrůznějších podob, ale také se dá různě upravit. Některá zelenina bude dětem chutnat syrová, jiná dušená. Některé děti mají rády vařenou zeleninu, jiné preferují třeba tu nakládanou.
zeleninové špízy
Nejdůležitější je ve svém úsilí vytrvat. Děti jsou sice vybíravé, ale zelenina je důležitá pro všechny z nás. Proto se nenechte odbýt a zkoušejte to na svého potomka dál. Samozřejmě nejlepší je jíst zeleninu stejně jako dítě. Zvykne si na to, uvidí, že je to běžné, a eventuálně svůj boj vyhrajete.

Jak nenápadně podstrčit dětem do jídelníčku kousek zeleniny
4 (80%)2